Dec 24, 2010

.:SEMALAM DALAM SEJARAH:.

Semalam mungkin merupakan hari yang bersejarah bagi sebahagian dari manusia di planet bumi nie..huhu..
23 Disember 2010 bersamaan hari khamis adalah hari keluarnya keputusan PMR..Tahniah diucapkan bagi semua yang berjaye dengan cemerlang. Namun bagi yang kurang berjaye jangan putus asa dalam hidup..teruskan berusaha kerana sesungguhnya PMR ini bukanlah penghujung segala cita2..cewah!!cakap macam ahli ahli motivasi plak..huhu..

Tahniah jugak buat my one and only adik yang tersayang, yang dapat result PMR semalam...Alhamdulillah...with flying colour la jugak wpon xdpt lawan result akak dye nie..haha (ayat angkuh)...memain jew....hoho...Oleh itu, kerana resultnye yang cemerlang, kakak saye yang tersayang tu pon belanja la dye makan pizza ngan big apple kat ecm...habislah diet2 mereka terkorban dek kerana pizza chess yang baru tue dan donut2 yang sedap tue..haha..tahniah kepada mereka dan juge saye..hehe..^_^..lepas tue g la shoping + cuci mata sket...boleh tahan jugak la sale..banyak woo~...duit pon banyak la jugak keluar woo, tapi bukan duit saye pon jadi xkesahla...hehe..setelah penat kami pon balik ke rumah yang terchenta..

Tapi,  MALANG TIDAK BERBAU..jeng2..tetibe balik umah, selepas duduk selama lebih kurang sejam dua, blackout la pulak..xtau la nape..suasana malam itu sangat gelap gelita dan sunyi sepi..sangat menakutkan..Oleh itu, ayah saye pon dengan kuasa yang ada telah mengajak kami keluar ke Giant pulak..Dan ia disokong oleh emak saye...Giant dipilih sebagai destinasi kerana ia adalah pasaraya yang ada segalanye..mungkin..kami pon b'siaplah dengan segera dalam kegelapan malam..saye pon ambek jea baju tshirt yang tergantung dalam almari dan tudung arini yang xyah gosok 2..senang & simple..yang pentibg sopan dan menutup aurat..betul x murid2?..Betul ustajah!!pandai anak2 murid ustajah semua...baguih2..(sedang membayangkan suasana dalam kelas saye nanti..hehe)..

Apabila sampai, emak, kakak dan adik diberi penghormatan untuk turun dulu...ayah saye tunggu dalam kete jea..malas nk jalan sebab tue perot pon dah makin naik..haha..sori bah..anakmu ini cuma bercanda, tiada niat untuk kuang ajar..seyes..hehe..setelah itu saye pon turun dengan penoh keyakinan dan semangat yang hilang..eh2 silap..semangat yang berkobar-kobar..

Dalam perjalanan menuju kepada angah (panggilan untuk kakak tersayang), banyak mata yang memandang ke arahku..oit!!orang nie nak ngorat ke pandang2..geram betoi la..dah la sambil pandang tue dye boleh plak sengih2 macam kerang busuk..geram betoll!!Tapi saye abaikan jew semua tue..ia mungkin hanya perasaan yang hadir seketika..biarkan...Dan saye pon menyambung perjalanan kaki saye dengang semangat yang sama sebelom tadi untuk berjalan seiringan dengan angah yang telah jauh di hadapan..dalam hati b'kata2,"angah nie jalan macam nak lumba lari,laju tol". Bile dah sampai kat angah, tetibe die  ngan adik terchenta gelak plak.."ko ni ngape gelak2 nie? ",aku menyoalnye serius seperti polis..angah pon berkata dengan suara yang b'campor dengan gelak yang masih berbaki menunjukkan jarinya kearahku...."Aku nampak badut.."hahaha.....

ASTAGFIRULLAHALAZIM......
malunye............nape la xprsan tadi..malu semalu malunya nie......
rupe2nye saye pakai pakain yang sangat cantek kombinasi kalernye..warna apekah itu..jeng3...
baju tshrt ijau labuh + tudung purple +seluar jeans biru...cantek woo...macam pelangi b'jalan jew rase..haha
patut la rase macam ramai je mata2 yang memandang...saye pon b'jalan pulang ke kereta dengan wajah yang COOL seorang diri setelah digelakkan oleh adik & kakakku...ceitt!!kuar asam betol..xtau la macam mane...malu gile...dah la ramai orang mase 2...haha..pas2 sye xkuar2 dah kete...teman pak cik Alyasak dalam kete sambil dengar lagu2 radio klasik..dan akhirnya t'tido dalam kete sebab lagu yang sangat merdu~...hoho..

Lepas tue, pagi tadi nmpk baju  ijau smlm 2.. asyik gelak je keje....haha...xmampu untuk ditanggung gelak ini...naseb baek xjumpe dengan orang yang knal klo x buat malu jew...hoho..btw, seronok gak kadang2 klo pkai bju pkaian mcm 2...rase diri nie glamor..rasa selalu diperhatikan..perasan betol la minah nie kan..hehe..

Kesimpulannya, pakaian seseorang tue penting jugak sebab kebiasaannya seseorang itu akan dikenali dengan penampilannya tidak kira baik ataupon buruk..kalo buruk lagi la org2 nie suke b'cakap kan??..


4 comments:

  1. heheh..bez citer ni,,n saya pon da tergelak,,sorry..

    ReplyDelete
  2. @nadiahhazirah:
    haha..xpe2..sye pon gelak kat diri sndri jgk..

    @sue:
    klo nk byngkan ko try la pkai mcm 2...huhu

    ReplyDelete